Het benutten van ervaringen, ervaringskennis en ervaringsdeskundigheid binnen Social Work opleidingen
16482
post-template-default,single,single-post,postid-16482,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_leftright,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Het benutten van ervaringen, ervaringskennis en ervaringsdeskundigheid binnen Social Work opleidingen

Het benutten van ervaringen, ervaringskennis en ervaringsdeskundigheid binnen Social Work opleidingen

Terwijl de ontwikkelingen van het inzetten van ervaringskennis in het werkveld in volle gang zijn (Van Hoorn et al., 2020) blijft het benutten van ervaringskennis in de meeste Social Work (SW) opleidingen achter. In 2015 is door het Hogeschool Overleg  Ervaringskennis en Ervaringsdeskundigheid (HOED) gesteld dat de tijd rijp is om te werken met ervaringen en ervaringskennis (Weerman et al., 2015). Ervaringskennis wordt in het sociaal werk domein vaak gezien als een van de drie bronnen van kennis naast wetenschappelijke en praktijkprofessionele kennis. De landelijke werkgroep Ervaringsdeskundigheid van de Werkplaatsen Sociaal Domein (WSD) heeft daarom onder alle SW opleidingen geïnventariseerd wat ze momenteel doen in hun curriculum omtrent het benutten van ervaringskennis.

bron: Werkplaatsen Sociaal Domein

Geen reactie's

Geef een reactie